fredag 29. mars 2013

DIY - kakelapper

Hei hei! 

I dag har hele dagen gått med til dåpsforberedelser, og vi har enda alt for mye som skal gjøres. Nett nå har jeg dagens siste prosjekt i ovnen, nemlig sjokolade cupcakes. Jeg lager de idag, for det er en oppskrift på utrolig gode og saftige cupcakes, så de står seg litt lenger. 

Jeg har nyttet på å lage alt som tåler å stå litt lenger, så idag har det blitt et par kakebunner, bringebærsaus og cupcakes. Vi har og fått laget til lokalet idag, og er omtrent ferdige med å dekke bordene og pynte. Det er litt igjen, men siste finpuss tar vi i morgen. 

Nå er det øyeblikk kveld for meg merker jeg, for jeg verker noe enormt i beina. Jeg kan ikke huske å ha satt med ned noe mer enn nett mens jeg spise middag idag, så det var jammen godt å innta sofaen for en liten stund. Kim har heldigvis lagt på nye sengetøy, så det skal bli godt å legge seg idag. 

Jeg tenkte jeg nett skulle vise dere kakelappene jeg har lagd, og lage en bitteliten guide på det. 


Du trenger: 
- Redigeringsprogram
- Printer
- Saks
- Lim
- Hvite Ark

Dette er utrolig enkelt å lage, og de er utrolig stilige. Man kan også lage bordkort på denne måten! 

- Det første jeg gjorde var å sette meg ned å skrive ned alle kakene vi skulle ha i dåpen. 
- Rundingene har jeg redigert og tegnet selv i paint. Da tar man bare å lage to rundinger, med ulik størrelse. Jeg fyllte det med blåfarge, og laget hvite prikker med penselen min. Og vips så var de klare.
- Det neste jeg gjorde var å åpne rundingen min i pixlr express (som er på internett), og det fant jeg den skriften jeg ønsker, og skrev navnet på kakene. Jeg lagret en av hver kake på dataen.
- Neste steg er å skrive ut alle lappene. Da brukte jeg passbilde størrelse på utsriften. 
- Jeg klipte ut alle rundingene, helt inntil den svarte kanten. 
- Så tar man bare helt vanlige ark (som man har i skriveren), og klipper opp en passe størrelse på støtten. Tenk at den skal være så stor at den kan brettes, men det er ikke fint om det er for stor støtte heller. 
- Jeg brukte RX lim til å lime rundingene på støtten. 



Vips så har du ferdige kakelapper til kakebordet. Jeg gleder meg til å sette de opp på søndag!

6 kommentarer:

  1. Så smart og fint. :) Takk for kjekke dåpstips her på bloggen din, skal huskes til neste dåp eller selskap :)

    SvarSlett
  2. Så fine dem var, flinka :)

    SvarSlett
  3. Du har vært kjempe flink :D Gleder meg til å se bilder fra dåpen :-)

    SvarSlett
  4. Hei Iselin! Jeg fant bloggen din når jeg googlet etter en skinnjakke. Du har jakken jeg skal kjøpe meg, og jeg lurer på hvordan den er i størrelsen! Håper du kan fortelle meg hvilken størrelse du har i den og hvilken størrelse du bruker ellers. Tror vi har ca samme str :-) Tusen takk for svar, jakka er superfin! Klem fra Therese :-)

    Her er link til jakken jeg mener:
    http://iselinbst.blogg.no/1359890559_antrekk__030213.html

    SvarSlett
  5. Venter spent på innlegg om dåpen :D

    SvarSlett
  6. De der var da virkelig fine! Smart tips til fremtidig dåp! :)

    SvarSlett

Tusen takk for søte spor <3