lørdag 2. mars 2013

Lekerom før bilder + plan

Hei hei!


Nå er det snart tid for å begynne på lekerommet til Madelen og Minato. Til nå har det vært veldig kjedlig, med trefargede vegger (noe jeg ikke kan fordra). Her er et par før bilder (og tro meg, det pleier ikke alltid se så ryddig ut her inne):


Her ser dere det gamle kjøkkenet til Madelen, og det er jo alt for stort til dette lille lekerommet. Så dette skal vi nå selge, og bytte ut med det fine nye jeg bestillte.


Nå bruker vi denne hyllen fra Ikea til lekene, men den er alt for liten. Madelen er vel ikke den som er mest kjent for å ha lite leker, og snart skal lillebroren også flytte inn her.


Dette tegneborden skal kastes, og da kan hun bruke det nye bordet jeg har kjøpt til å sitte å tegne på også. Pianoet har sikkert snart sett sine dager, men vi får se hvor lenge det holder ut. Beyblade tingene hennes vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av, men det er ingenting hun bruker mer.


Alt av plakater skal kastes, og det skal bare være ting med rammer på veggene. Det ser så "jalla" ut når plakater henger rundt om på veggene. Døren skal så klart også males.

Planer:



Jeg tenker å ha denne hyllen i stede for den gamle vi har. Jeg vil fylle den med hvite kasser fra ikea og fine ugle kasser. Det skal også være noe åpne rom, så vi får plass til diverse hus/større biler osv. Det blir ny lampe med ugle på, og et fint ugle teppe. Gardinene har jeg kjøpt på Ellos for 49 kr pr. stk (trenger til to vindu). Jeg tenkte også wallsticker, for denne er nydelig. Viss vi får plass vil jeg gjerne bruke en sånn ugle sengehimmel som telt, og lage til en koselig myk lesekrok til Madelen og Minato.

Bord og stolene har jeg allerede bestilt, samme med kjøkkenet. Jeg tenkte også å ha et par enkle vegghyller attmed kjøkkenet, da kan det være diverse fin tre lekemat på dem. Jeg vil ha den søte uroen i taket, der har vi allerede en krok, det tror jeg kan bli bra. Viss vi får plass til lesekroken, så vil jeg gjerne ha et par sånne ugleputer inni der. Og de uglekassene vil jeg ha et par av, for de er fine til å ha diverse småting i (perler, små figurer, blyanter osv). Jeg elsker ugle babylekene de har i den serien, så jeg vil gjerne ha alt av det til Minato (ikke noe som kommer til å bli prioritert, hehe).

Jeg skal forresten male veggene i fargen Blitz!

Hva tror dere? 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hehe, det er i grunn en av tingene som skal byttes ut :P Men det har gjort sin nytte i noen år nå, så da blir man litt lei :P

      Slett

Tusen takk for søte spor <3